Zaawansowany system zarządzania kontrolą dostępu
Program zarządzania systemem kontroli dostępu APACS jest wynikiem wieloletnich badań i projektowania połączonego z realizacją uwag i oczekiwań specjalistów ds. Bezpieczeństwa pracujących w najlepiej zabezpieczanych miejscach na całym świecie.
APACS stanowi podstawę elastycznego i solidnego systemu, który spełnia potrzeby od systemów podstawowych po w pełni zintegrowane instalacje o najwyższym poziomie bezpieczeństwa.
Wykorzystywany w najlepiej zabezpieczanych miejscach na świecie, w tym w obiektach wojskowych, elektrowniach jądrowych, instalacjach przemysłu naftowego i gazowego, APACS wielokrotnie dowiódł swojej przydatności jako system stabilny i sprawdzony.
APACS Pro jest jednym z najbardziej funkcjonalnych i rozbudowanych programów dostępnych na rynku. Umożliwia konfigurację i sterowanie systemami kontroli dostępu przy użyciu kontrolerów Apollo serii ASP i AAN. System może się składać z tysięcy czytników w wielu lokalizacjach. Ponadto wersja Pro umożliwia tworzenie punktów kontrolnych, uruchamianie innych programów, samodzielne konfigurowanie reakcji wykonywanych przez system w określonej sytuacji (np. otwarcie bądź zablokowanie wybranej strefy obiektu w przypadku wykrycia próby użycia nieautoryzowanej karty) i wiele innych.
Program APACS Pro jest dostępny zarówno w wersji jednostanowiskowej jak i wielostanowiskowej, przy czym nawet w wersji jednostanowiskowej można dokupić licencję klienta web, który umożliwia monitorowanie zdarzeń w systemie i konfigurację kart dostępu przez przeglądarkę internetową. Oprogramowanie APACS umożliwia stosowanie kilku technologii odczytu oraz różnych formatów programowania kart w jednym systemie jednocześnie (np. magnetyczne, zbliżeniowe, biometryczne).
APACS Pro posiada wbudowany moduł do projektowania i drukowania kart identyfikacyjnych, podstawowe funkcje rejestracji czasu pracy, rejestrację pracy wartowników/pracowników ochrony oraz sterowania czytnikami windowymi.
W trybie alarmowym program umożliwia bieżącą obserwację alarmów występujących w systemie w postaci tekstowej oraz/lub graficznej na planach obiektu np. niezamknięcie drzwi w zaprogramowanym czasie, nieuprawnione otwarcie drzwi, sabotaż czytnika, itp. Możliwe jest również automatyczne wywoływanie obrazów z systemu CCTV w miejscach wystąpienia alarmów w celu ich weryfikacji. Dostęp do poszczególnych funkcji programu jest chroniony hasłami. Możliwe jest wprowadzenie dowolnej liczby operatorów systemu z których każdy może posiadać inny stopień autoryzacji do wprowadzania zmian w konfiguracji, bazie danych użytkowników kart, generowania raportów, itp. Wersja APACS Pro umożliwia komunikację z innymi systemami (np. klimatyzacji) przez klienta OPC.
System jest wyposażony w potężny moduł raportowania, który umożliwia wyświetlenie praktycznie każdego zdarzenia z bazy danych. Raporty mogą być generowane i sortowane według wybranego klucza np. zdarzenia alarmowego, numeru karty, pola dodatkowego w bazie danych użytkowników (np. dział) wybranego czytnika, itp.
Główne cechy programu APACS Pro to:
• szyfrowana komunikacja protokołem TCP/IP
• logowanie przy zastosowaniu Windows Active Directory
• dostępność wersji wielostanowiskowej
• możliwość zastosowania klienta web
• obserwacja zdarzeń w systemie na mapach graficznych
• projektowanie i wydruk identyfikatorów użytkowników kart
• obsługa wielu kontrolerów
• baza danych do 1 000 000 użytkowników (ograniczona pojemnością kontrolera)
• sterowanie pracą czytników windowych
• interfejs HLI dla systemów wind Otis, Kone i Tyssen
• funkcja anti-passback lokalny i globalny
• automatyczna zmiana trybu pracy czytnika w wybranych strefach czasowych
• rejestracja czasu pracy
• system rejestracji gości
• system kontroli pracy strażników
• automatyczne wywoływanie obrazów z kamer w czasie rzeczywistym
• odtwarzanie dźwięków lub poleceń w przypadku określonych zdarzeń
• przyporządkowanie poleceń do ikon na mapie graficznej
• przyporządkowanie poleceń do klawiszy funkcyjnych klawiatury komputera
• weryfikacja dostępu na podstawie obrazu z kamery i zdjęcia z bazy danych
• możliwość tworzenia nowych poleceń w menu (np. maskowanie/odmaskowanie alarmu)
• konfiguracja priorytetów alarmów
• do 127 stref czasowych/6 przedziałów czasowych w każdej strefie (zależnie od kontrolera)
• 38-300 poziomów dostępu (zależnie od kontrolera)
• generowanie raportów według dowolnego klucza
• obsługa różnych technologii i formatów programowania kart w jednym systemie
• maskowanie alarmów
• interfejs API Webservices umożliwiający integrację z systemami innych producentów
• zaawansowane wsparcie czytników biometrycznych
• funkcja 2 card control/2 man control